Wednesday 11 August 2010

Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak

Selamat berpuasa aku ucapkan kepada Muslimin dan Muslimat seluruh Malaysia. Aku bersyukur kerana masih dapat menyambut bulan yang penuh dengan keberkatan ini. Yalah, bulan ini sangat baik untuk umat Muhammad yang berusia pendek untuk membuat amalan pahala beribu tahun. Pun begitu, aku pasti majoriti korang juga mempunyai masalah seperti aku untuk memanafaatkan dengan optimum bulan Ramadhan ini walau dalam perkara yang mudah. Berikut adalah perkara-perkara tersebut :

Tidak meninggalkan waktu solat walau sekali dalam bulan Ramadhan. Aku tak tulis ‘tidak meringankan’ atau ‘tidak melengahkan’ sebab itu lagilah susah.

Tidak bercakap bohong walau sekali dalam bulan ini.

Tidak memandang dengan penuh perasaan aurat aweks yang terdedah kepada kita walau sekali dalam bulan ini.

Tidak walau sekali meninggalkan solat Terawih; tambahan pula di akhir bulan Ramadhan.

Empat perkara pun cukuplah. Banyak nanti tension pulak korang. Aku pun tension jugak nanti. Haha!

Stay KULS.

No comments:

Post a Comment