Thursday 12 August 2010

Kurma Is Da Man

Aku tak berapa suka makan buah kurma. Sampai sekarang pun sebenarnya. Namun aku tak sangka buah kurma ni banyak sungguh khasiatnya. Jadi aku berazam untuk rajin makan buah kurma setiap hari kalau boleh. Bukan setakat bulan puasa aje. Berikut adalah kehebatan buah kurma :

1) Ia mampu mencegah penyakit kanser. Tambahan kanser usus. Haii… bayanglah kalau susah nak berak sebab kena kanser. Azab dunia tu…

2) Ia mengandungi bahan gula yang mudah diserap oleh badan macho kita dan dengan itu cepat memulihkan tenaga. Boleh la kita tumbuk orang lepas berbuka. Eh! Bulan puasa kena banyak bersabar…

3) Ia sangat elok dimakan oleh isteri kita yang mengandung sebab mereka lebih cepat kehilangan tenaga berbanding sebelum mengandung. Tambahan la pulak bulan puasa ni. malah bila isteri kita beranak, darahnya tak turun dengan banyak kalau rajin melantak kurma. Aku geli tengok darah. Tu sebab tak jadi doktor walaupun pandai… kelentong! Haha!

4) Ia membekalkan zat yang banyak kepada otak kita untuk membuat kita jadi lebih pandai dan kuat daya ingatan. Jadi kita boleh la buktikan bahawa lelaki lagi pandai dalam akedemik daripada pompuan selain dari pandai mengayat.

5) Ia bahan pelawas yang baik dan membuat kita senang buang air besar. Jadi tak la sembelit di bulan puasa ni. Member pun tak la asyik memekik kat luar jamban suruh kita cepat membuat ‘pelaburan’.

6) Ia baik untuk pesakit darah tinggi kerana mampu meredakan stress. Macam ada bahan penenang la ni. Haa… mat fit lepas ni sibuk nak melantak buah kurma pulak sebab ingat boleh tangkap stim.

7) Ia mampu meredakan batuk yang tak serius.

8) Ia mampu mencuci buah pinggang dan melancarkan pengaliran darah dalam tubuh. Kira buah kurma ni lagi murah dari mesin haemodalisis, tau?

9) Ia mampu menguatkan tenaga batin dan mampu merangsang tenaga seksual lelaki ke tahap optimum. Haha! Ini yang sebenarnya korang nak dengar dari tadi, kan? Hansap la lu ni!

Stay KULS!

No comments:

Post a Comment