Thursday 15 July 2010

Punggung Pembuka Selera di Food Court

KULS 15-07-2010

Tahu tak apa masalah terbesar aku dengan Giant di Shah Alam? Jawapan : Makanan di food court kebanyakannya tak sedap tetapi mahal. Tambahan pula minumannya. Setelah merasa hampir kesemua makanan di situ, itulah pandanganku. Tetapi anakku suka ke sana. Dan beliau suka makan minum di situ. Aku terpaksalah akur pada kemahuan comelnya itu. Jadi kalau bertandang korang ke sana untuk makan dan minum, berikut adalah sarananku :

1) Beli air minuman atau air mineral di luar. Lagi murah dari di food court tersebut.

2) Untuk minuman biasa, lebih baik beli minuman kotak atau tin sebab lebih sedap dan murah daripada di food court tersebut.

3) Kalau teringin nak makan nasi tomato atau nasi kandar, baik beli papadom yang dibungkus kat luar. Papadom yang diberi dalam menu-menu tersebut adalah sikit dan selalunya lemau.

4) Bawak sudu atau garpu dari rumah. Jenis besi stainless steel punya. Ataupun kalau korang ketuanan Melayu punya kategori, pergi ke sinki untuk basuh tangan sebelum gunakannya untuk makan. Sudu dan garfu di situ jenis plastik lembik. Senang patah dan senang buat korang sakit hati.

5) Bawa tisu atau wet tissue sendiri. Para penjual makanan di situ kebanyakannya kedekut dan tak suka bagi tisu. Kalau kita mintak pun dia bagi dengan riak wajah tak ikhlas aje. Lagipun tisunya berkualiti rendah dan mudah hancur tatkala korang tengah asyik mengelap tangan.

Cuma satu perkara yang aku suka bila berada di sana ialah ramai para aweks yang lawa lagi seksi. Kadang-kala kalau korang benasib baik dapat menatap sebahagian punggung aweks tersebut semasa mereka tengah duduk makan di situ. Kira hidangan pembuka selera la. Haha! Bon Apetite!

Stay KULS.

1 comment:

  1. la, bila masa mai shah alam cik mie? awat xckp?? kalo x boleh jumpa..pasaipa la p kat food court giant shah alam? bukan sedap sgt..of course mahal plak tu..yela aweks2 unisel, MSU UITM, banyak ja kat situ..huhu ;p

    ReplyDelete