Monday 5 July 2010

Mengorat Jurutol Dengan Resit Tol

KULS 5-7-2010

Kadang-kadang bila aku tiba di pondok tol, aku suka ke bahagian tunai. Lagi best. Kalau nasib baik aku akan disambut dengan senyuman jurutol yang lawa. Kalau tak, dapat senyuman akak jurutol pun jadilah…

Tapi aku bukannya nak bercakap tentang awek jurutol. Aku nak bercakap tentang pemberian istimewa mereka kepada kita iaitu resit tol. Alaa… yang kertas kecik empat segi dengan tulisan tak berapa clear tu la. Kebanyakan kita tentu dah buang merata dah. Tapi aku memanafaatkannya. Dan aku rasa korang pun patut buat begitu juga selain dari mengayat awek jurutol tersebut.

Berikut adalah keguanaan-keguanaan tiket tol yang aku sarankan. Bacalah dan hayatilah dengan penuh iltizam dan inzal… haha!

1) Boleh dibuat catatan nota sementara. Tak kira idea puisi atau lagu ataupun senarai nak membeli barang kat pasaraya nanti. Aatau mungkin nak bagi jurutol yang manis nombor fon korang. pastikan jarinya tak bercincin!

2) Boleh digunakan untuk lap muka korang yang berminyak sementara menggantikan wet tisu kalau terlupa bawak.

3) Boleh mengelap rod penyukat minyak hitam dalam kereta anda untuk mengukur tahap minyak hitam dalam kereta.

4) Boleh menggantikan nota kuning stick-on-note untuk bagi arahan kepada staf anda.

5) Digunakan untuk berinstinjak kalau tak ada air. Wuargh-hahaha!

Stay KULS :D

1 comment: