Monday 26 April 2010

SEX SEKS


Tentu terbelalak bijik mata korang melihatkan tajuk di atas. Sebenarnya aku nak bercakap tentang isu yang timbul baru-baru ni iaitu pendidikan seks di sekolah. Ini adalah bertitik-tolak daripada kawan perempuan aku yang telahpun memiliki ijazah dengan kepujian tetapi baharu-baharu ini baharulah aku mengetahui bahawa pengetahuan seksnya langsung tak boleh dipuji.

Aku ingat lagi kali pertama aku didedahkan tentang seks ini. Masa itu umur aku baru saja mencecah 9 tahun. Aku bersekolah dalam Darjah 3 di Cator Avenue Ipoh. Suatu hari seorang kawanku membawa beberapa keratan majalah dengan gambar wanita berbogel dalam pelbagai aksi. Aku langsung tak berasa terangsang, sebaliknya mengingau bila mengingatkan bulu ari-ari mereka yang bagaikan hutan hujan Khatulistiwa.

Aku sebenarnya pada masa itu sudahpun tahu membezakan struktur fizikal budak lelaki dan perempuan. Tetapi bila melihat gambar-gambar tersebut, baharulah aku mengetahui bahawa terdapat perkara yang istimewa tentang perempuan yang bertelanjang sehinggakan gambar-gambar mereka terpampang di majalah.

Aku mulai mengetahui bahawa lelaki dan perempuan menggunakan alat kelamin mereka untuk melakukan hubungan seks pada usia 13 tahun. Itupun bila aku, adikku dan sepupuku secara tak sengaja terpasang video lucah milik abang saudara kami yang disamarkan dengan tajuk Labu Labi. Memang kami berasa cukup terangsang pada masa itu. Malah video lucah tersebut memberikan impresi kepada kami bahawa perempuan memang sukakan seks dan mudah sahaja diajak melakukan hubungan seks.

Bayangkanlah jika kami ini budak perempuan... Tentu kami menyangkakan bahawa perempuan patut menyerahkan tubuh mereka kepada teman lelaki kerana seks adalah suatu kewajiban dalam percintaan. Dan inilah yang telah melanda para remaja perempuan sekarang. Natijah mereka ini cetek tentang pengetahuan seks.

Jadi aku menyokong seratus peratus pendidikan seks ini. Malah dalam panduan syariat Islam kita juga terdapat pendidikan seks di dalamnya. Contohnya tentang mengasingkan tempat tidur antara adik-beradik lelaki dan perempuan bila mereka mencapai tahap umur tertentu. Pendidikan seks di sekolah mestilah bermatlamatkan pencegahan dari melakukan maksiat, zina dan seks luar tabii.

Bagi yang menentang matlamat tersebut, cuba fikirkan tentang satu perkara : Anak anda tetap akan mengetahuinya melalui rakan sebaya, internet dan dvd lucah. Seperti juga aku pada zaman remajaku, anak-anak ini juga akan tersilap faham tentang konsep seks dan berisiko untuk melakukan sesuatu yang mereka akan kesali kelak.

Stay KULS.

No comments:

Post a Comment