Friday 23 April 2010

Lima DVD untuk anda tontoni sempena 1 Mei 2010



1 haribulan Mei adalah cuti pekerja. Bosannya kalau anda tak ada nak dibuat. Jadi kalau anda terpaksa melepak kat rumah, apa salahnya jika menonton cerita-cerita di bawah ini. Semuanya bersifat kelelakian sejati. Grrrarraghh!! Killl! Kill! Die! Die!


1) Shawshank Redemption




Kisah yang aku anggap sebagai kisah hidup banduan yang terbaik selepas Escape From Alcatraz. Cerita Prison Break pun tak sebagus cerita ini. Kisah tentang seorang pegawai bank yang tidak bersalah namun dipenjarakan atas tuduhan membunuh isterinya. Di penjara beliau belajar menjadi seorang yang licik dan berjaya menipu sistem keadilan yang tidak adil kepadanya.



2) Equilibrium




Cerita yang menaikkan nama Christian Bale (hero Batman). Mengisahkan manusia terpaksa hidup tanpa perasaan demi untuk mengelakkan berlakunya peperangan dunia keempat. Emosi dan nafsu adalah punca utama manusia bersengketa. Kumpulan pembunuh elit bernama Cleric ditugaskan untuk menghapuskan mana-mana manusia yang ingkar memendam perasaan mereka (dengan memakan ubat). Namun apabila sahabatnya mati dibunuh olehnya sendiri, hero Cleric si Christian Bale mula meragui keberkesanan sistem tersebut.

Perkara KULS : Teknik pembunuhan Gun-Kata.


3) Soldier


Filem lakonan Kurt Russell ini mengisahkan seorang tentera bernama Sarjan Todd yang dilatih menjadi mesin pembunuh bagi pihak tentera semenjak dilahirkan lagi. Segala pengorbanan beliau akhirnya menjadi sia-sia apabila dikhianati oleh pihak tentera yang menggantikannya dengan pasukan tentera yang dilahirkan dengan teknik pengstrukturan genetik. Todd dibuang ke planet sampah dan beliau bertemu dengan sekumpulan manusia yang juga terkandas di situ. Todd diterima dengan hati yang terbuka oleh mereka dan beliau mulai mempelajari erti kasih sayang. Namun pihak tentera yang mengkhianatinya mula mengancam nyawa penduduk di situ apabila membuat latihan ketenteraan dengan menjadikan penduduk tersebut sebagai target practice mereka. Todd kini mesti berhadapan dengan pasukan tentera elit terbaharu tersebut dan sekaligus membalas dendam terhadap pihak tentera yang mengkhianatinya.

Perkara KULS : Kurt Russell tak banyak bercakap. Cuma bermain dengan ekspresi mukanya sahaja. Memang pelakon Kelas A!

4) Shrek


Siapa yang tak kenal Shrek? Memang memiliki sifat lelaki sejati termasuk tak romantik terhadap si heroin. Tapi tengok Shrek yang pertama sahaja. Yang lain macam sial...


5) Sin City


Tak boleh tidak, anda sebagai seorang lelaki sejati MESTI menonton cerita ini. Di adaptasi dari komik Sin City karya Frank Miller (pengarah Robocop 2 dan 300), cerita ini memang sangat ganas, seksis dan macho. Jalan ceritanya juga memang sangat bagus dan mungkin mampu membuatkan anda mengalirkan air mata. Dan perwatakan serta tubuh seksi Jessica Alba yang meliuk-liuk juga mampu membuatkan anda mengalirkan air liur. Aku sampai sekarang begitu. Hahaha!


Stay KULS!

No comments:

Post a Comment